Финансов контрольор (териториални звена в страната)

Министерски Съвет на Република България

  • Елхово, Област Ямбол
  • Permanent
  • Full-time
  • Преди 8 дни
Информация за конкурс
  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Финансов контрольор (териториални звена в страната)
Друго(администрация) / Главна дирекция "Гранична полиция" /
  • Правоотношение:
  • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
Описание на длъжността ФИНАНСОВ КОНТРОЛЬОР към Регионална дирекция „Гранична полиция“ – Елхово , съгласно длъжностната характеристика:- Прилага нормативните актове, уреждащи бюджетната, финансово - стопанската и отчетната дейност на организациите, трудовото законодателство, Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, Закона за обществените поръчки, Закона за държавната собственост и правилника за неговото прилагане, Закона за задълженията и договорите, Закона за счетоводството, Закона за защита на класифицираната информация и правилника за неговото прилагане, Закона за Министерство на вътрешните работи и правилника за неговото прилагане и следи измененията на посочената нормативна уредба;- Осъществява предварителен контрол за законосъобразност по смисъла на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор. Следи за законосъобразност преди поемане на задължение от директора на регионалната дирекция (или друго длъжностно лице, отговорно за вземане на съответното решение/извършване на съответното действие), по ред и начин, определени в системата за финансово управление и контрол в РДГП;- Проверява всички представени документи, факти и обстоятелства, относими към съответното поемане на задължение контрол в съответствие със СФУК (система за финансово управление и контрол;- Организира процедури, действия и проверки на документи и други източници на информация за осъществяване на контролна дейност за законосъобразност преди поемане на задължения и преди извършване на разход, като разработва, съгласува и прилага превантивни дейности, които пречат да възникнат нежелани събития и включват мерки за избягване на предвидените отклонения и проблеми преди тяхното настъпване;- Организира процедури, действия и проверки за осъществяване на разкриващи дейности по установяване на възникнали нежелани събития и своевременно сигнализиране на непосредствения ръководител;- Организира процедури, действия и проверки за осъществяване на коригиращи дейности, включващи мерки за предотвратяване и преодоляване на последиците от настъпили нежелани събития;- Осъществява контрол по спазване на процедурата, реда и срока за делегиране на правомощия при упражняване на системата на двойния подпис, гарантиращ, че поемането на задължението е извършено от оторизирани лица и е спазена финансовата и бюджетната дисциплина;- Проверява всички представени документи и други източници на информация, относими към съответния разход, за наличието на следните основни условия: съответствието на извършването на разхода с изискванията на приложимото законодателство, вътрешните правила, заповеди, методически указания; съответствието разхода с поетото задължение; компетентността на лицето, което разпорежда извършването на разхода, включително при делегиране на правомощия; наличието на документите, необходими за извършване на съответния разход;Участва в провеждането на процедури за преглед на дейностите и операции, извършва най-малко веднъж годишно периодичен преглед на СФУК на структурата;- Проверява документи по СФУК, а при необходимост и оригинални документи, данни и други източници на информация, включително и електронни, свързани с поемането на дадено задължение и/или извършването на даден разход;- По негова преценка, извършва проверки на място с цел потвърждаване или отхвърляне на доказателства за функциониране на СФУК или законосъобразността на дадено задължение/разход;- Докладва на директора за допуснати административни слабости, пропуски и нарушения, които създават предпоставки за корупция, измами и нередности;- Подпомага идентифицирането, оценката и управлението на рисковете, застрашаващи постигането на целите на регионалната дирекция;- Извършва наблюдение, оценка и актуализиране на системата за финансово управление и контрол и предприема мерки за подобряването й в изпълнение на препоръки от проверяващи органи;- Формира становище по законосъобразността по отношение на извършения предварителен контрол:- при одобрение, длъжностното лице (финансов контрольор) изразява мнението си преди и при поемане на задължение или извършване на разход, чрез полагане на подпис и дата върху документите, удостоверяващи изпълнението на предварителния контрол;- при отрицателно становище, изразява същото в писмен вид с подробни мотиви;- Произнася се (дава мнение) по отношение на законосъобразността преди и при поемане на задълженията и/или извършването на разходите от директора на РДГП - МВР на основата на осъществен предварителен контрол. В случаите, когато директорът даде одобрение задължението да бъде поето и/или разходът да бъде извършен, длъжностното лице (финансов контрольор) се освобождава от отговорност;- Документира извършените проверки и резултатите от тях по отношение на осъществен предварителен контрол за законосъобразност преди и при поемане на финансовите задължения или извършените разходи от директора на РДГП. Същите се отразяват в контролни листове, констативни протоколи, описи от извършени проверки на място и др., като задължително се подписват от лицето, извършило проверката и се посочват неговите имена, длъжност и дата;- При изпълнение на длъжностните си задължения, служителят има право да изисква и получава своевременна информация и необходимите документи и материали, включително да изисква изготвяне на конкретни справки, свързани с изпълнение на поставените му задачи;- Длъжностното лице (финансов контрольор) има право да откаже да се произнесе, когато не му се представи исканата от него информация/документи или същите са непълни и непълнотата им не е била отстранена след направено вече искане за допълването им;- Прави предложения пред директора на РДГП за подобряване организацията на работата с цел по-ефективно използване на финансовите средства;- Изпълнява дейности по изпълнение на проекти или програми, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове или финансирани от други държави, от международни финансови институции и други донори, по които бенефициент, партньор или изпълнител е МВР или структура на МВР.
  • Изискана минимална степен на завършено образование:
  • Магистър
  • Минимален професионален опит:
  • 2 години
  • Ранг/Специфично наименование:
  • ІV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
  • Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията но чл. 7 от ЗДСл;
2. Минимална образователно-квалификационна степен - „магистър“;
3. Област на висшето образование: съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление: съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Професионален опит: 2 години или минимален ранг IV младши;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация до ниво на сигурност „Поверително”.
Нормативен акт: Закон за държавния служител * Минимален размер на основната заплата:
  • 1077 лв.
  • При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията * Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
  • 1
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю
  • На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Област, община, населено място:Ямбол, Елхово, Елхово Адрес и електронна поща за подаване на документи:Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща: rdgp-elhovo@mvr.bg, като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10-дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса в сектор „Човешки ресурси“ при Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Елхово, на адрес: гр. Eлхово, ул. „Морава” № 1, всеки работен ден от 09:00 часа до 11:30 часа и от 13:30 до 17:00 ч. Телефон за справки и допълнителна информация - 0478/81411. вътр. 46742; 46731. Административно звено:Друго(администрация)/Главна дирекция "Гранична полиция"/Регионална дирекция "Гранична полиция" - Елхово Лице за контакт:Име:
Телефон: 0478/81411. вътр. 46742; 46731
Електронна поща: rdgp-elhovo@mvr.bg Краен срок за подаване на документи:06.09.2025 г. 17:00 Ден на публикуване:27.08.2025 г. Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения:Оповестяването на конкурса, списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интранет, и на информационното табло на Регионална дирекция „Гранична полиция” - Елхово, на адрес: гр. Елхово, ул. “Морава” № 1.

Министерски Съвет на Република България