Главен архитект
Община Русе
О Б Я В Л Е Н И ЕОбщина Русе със седалище и адрес: 7000 гр. Русе, пл. „Свобода” № 6, на основание чл. 90, ал. 2 и чл. 91, ал. 1 от Кодекса на труда във връзка с чл. 5, ал.2 от Закона за Устройство на територията и Заповед № ЧР 101 / 02.09.2025 г. на Кмета на Община РусеОБЯВЯВА КОНКУРСза заемане на длъжността „Главен архитект“ при следните условия:І. Изисквания към кандидатите за заемане на длъжността:1. Степен на образование - магистър;2. Години на професионален опит - 4 /четири/ години;3. Професионална област на висшето образование, съгласно Класификатора на висшето образование: Технически науки, професионално направление „Архитектура, строителство и геодезия“, специалност „Архитектура“;4. Съгласно чл. 5, ал. 2, изр. 2 от Закона за устройство на територията кандидатите следва да имат придобита пълна проектантска правоспособност или необходимия стаж за придобиването й /две години като служители по трудов договор с проектант с пълна проектантска правоспособност, или четири години като проектанти на свободна практика или като служители по служебно правоотношение или по трудово правоотношение на основен трудов договор на длъжност, за която се изисква съответното образование, съгласно чл.7, ал.5 от ЗКАИИП/;5. Професионален опит съобразно чл. 13 от Закона за администрацията и чл. 2, ал. 2 от Наредбата за прилагане на класификатора на длъжностите в администрацията: най - малко 4 години да е придобит в област или области на дейност, които са свързани с функциите, определени за длъжността.ІІ. Вид правоотношение: трудовоІІІ. Начин на провеждане на конкурса:1. Проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания.2. Решаване на тест от 30 въпроса свързани с правилното прилагане на следните закони и подзаконови актове към тях: Закона за устройство на територията, Закона за кадастъра и имотния регистър, Закона за общинската собственост, Закона за държавната собственост, Закона за държавния служител, Закона за администрацията, Закона за местното самоуправление и местната администрация, Наредби на Общински съвет - Русе и други.3. Интервю за оценка на:а/ управленска компетентност - умения за определяне на реалистични и ясни цели, да планира, организира, координира и контролира дейността с цел осигуряване на изпълнението на индивидуалните и организационните цели и др;б/ работа в екип - умения да управлява мотивира и участва в екип за постигане на общи цели;в/ комуникативна компетентност - умения за ефективен обмен на информация, ясно изразяване в устна и писмена форма, убеждава с влияние и води преговори и др.;г/ ориентация към резултати - създаване на организация за постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания и др.;д/ фокус към клиента - умения за ефективно удовлетворяване на потребностите на клиентите/потребителите на услуги и дейности и др.;е/ професионална компетентност - професионални знания и умения, необходими за успешното изпълнение на длъжността.ж/ дигитална компетентност - знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание и дигитална комуникация.ІV. Необходими документи:1. Писмено заявление за участие в конкурса;2. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и специалност;3. Копия от документи, удостоверяващи пълна проектантска правоспособност или необходимия стаж за придобиването ѝ, съгласно чл. 5, ал. 2 от ЗУТ, издадени от компетентен за това орган;4. Копия от документи удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобития ранг като държавен служител;5. Автобиография (европейски формат).V. Място, срок за подаване на документите за участие и лица и координати за връзка:Подаването на документите за участие в конкурсната процедура се извършва лично или чрез пълномощник в срок от 1 /един/ месец от публикуването на обявлението за конкурса на адрес: гр. Русе, пл. „Свобода № 6 “ - Община Русе, ІІ етаж, стая 204 отдел „Човешки ресурси“, всеки работен ден от 08.30 часа до 12.00 часа и от 13.00 часа до 17.30 часа. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителите определени да приемат документите. Телефон за контакти тел. 082/ 881 665 и 082/ 506 777.Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на електронната страница на Община Русе.VІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:Ръководи, координира и контролира дейностите по устройственото планиране, проектирането и строителството на територията на Община Русе. Осъществява самостоятелно правомощия, функции и задачи, регламентирани в Закон за устройство на територията /ЗУТ/, Закона за кадастъра и имотния регистър /ЗКИР/ и подзаконовата нормативна уредба по прилагането им; ръководи и контролира работата на общински експертен съвет по устройство на територията; координира и контролира дейностите на създадените дирекции в Общинска администрация Русе за изпълнение на функциите и задачите по устройството на територията; издава административни актове, съобразно правомощията, представени му по ЗУТ.VІІ. С функциите на длъжността може да се запознаете от Устройствения правилник на Общинска администрация - Русе, наличен на официалната електронна страница на общината.
Zaplata