Младши експерт
Министерски Съвет на Република България
- Плевен
- Permanent
- Full-time
- Длъжност, звено, административна структура:
- Младши експерт
- Правоотношение:
- Служебно
- Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
- Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Участва в дейностите на отдела по: • обогатяване на Националния архивен фонд (НАФ) - подбор, комплектуване и научно-техническа обработка на архивни документи; Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага. Документите, издадени в чужбина, се предоставят в легализиран превод на български език и след необходимото признаване и легализация от съответните оправомощени органи в Република България. • използване и популяризиране на архивните фондове, съхранявани в отдела; • информационно обслужване на потребители на архивна информация; • автоматизация на архивните процеси - създаване и поддържане базата данни на Информационната система на държавните архиви (ИСДА), регистъра на НАФ (НЕРА) и Дигиталния архив. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Участва в дейностите на отдела по: • обогатяване на Националния архивен фонд (НАФ) - подбор, комплектуване и научно-техническа обработка на архивни документи; • използване и популяризиране на архивните фондове, съхранявани в отдела; • информационно обслужване на потребители на архивна информация; • автоматизация на архивните процеси - създаване и поддържане базата данни на Информационната система на държавните архиви (ИСДА), регистъра на НАФ (НЕРА) и Дигиталния архив. Индивидуалният размер на основата месечна заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване, съгласно чл. 67, ал. 4 от ЗДСл, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в ДАА, като се отчита нивото на длъжността, квалификацията и индивидуалния професионален опит на кандидата. Професионалният опит включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност. Минималният и максималният размер на основната месечна заплата за длъжността за 2 (втора) степен е от 1077 лв. до 2200 лв. - Длъжностно ниво по КДА - 11. - Наименование на длъжностното ниво по КДА - експертно ниво 7. - Минимална образователно-квалификационна степен - „професионален бакалавър по …”. - Минимален професионален опит - не се изисква минимален професионален опит и/или придобит V младши ранг. Длъжността се заема по служебно правоотношение, като кандидатите следва да отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
- Изискана минимална степен на завършено образование:
- Професионален бакалавър
- Ранг/Специфично наименование:
- V младши
- Специфични изисквания за длъжността:
- -
- - Професионална област - хуманитарни науки; социални, стопански и правни науки; природни науки, математика и информатика.
- - Професионално направление - история и археология (архивистика и документалистика); икономика; информатика и компютърни науки.
- - Компютърни умения - Microsoft Office.
- Минимален размер на основната заплата:
- 1077 лв.
- При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията * Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
- 1
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:Начинът на провеждане на конкурса е решаване на тест, а с успешно издържалите теста ще се проведе и интервю. В теста ще бъдат включени въпроси от устройството и функционирането на администрацията, структурното звено и от професионалната област на длъжността „младши експерт”. В интервюто ще бъдат включени въпроси, чрез които ще се установи в каква степен кандидатът притежава професионални и делови качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.
- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Телефон: 096/30 11 04 Краен срок за подаване на документи:05.09.2025 г. 17:30 Ден на публикуване:25.08.2025 г. Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения:Заявлението за участие в конкурса и приложените към него документи се подават: - лично от кандидата или чрез пълномощник, съгласно разпоредбата на чл. 17, ал. 5 от НПКПМДС, в деловодството на Държавна агенция „Архиви“, гр. София, ул. „Московска” № 5, стая № 521 - пети етаж, всеки работен ден от 09:00 до 12:30 часа и от 13:00 до 17:30 часа, в 12-дневен срок от публикуване на обявлението за конкурса; - съгласно чл. 17, ал. 6 от НПКПМДС документите, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса, може да се подават и по електронен път на електронния адрес на Държавна агенция „Архиви“ delovodstvo@archives.government.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурс по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, задължително трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. В този случай длъжностна характеристика и информация относно пречките за назначаване на държавна служба, посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител, се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща. Документите подадени по електронен път без електронен подпис, няма да се регистрират. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи. Срок за подаване на документи - от 09:00 ч. на 25.08.2025 г. до 17:30 часа на 05.09.2025 г. Образци на заявление за участие в конкурс и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НКППДС могат да бъдат изтеглени от: https://www.archives.government.bg/Кариери, Конкурси/Формуляри за участие в конкурс. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати до етапите на конкурса и всички други съобщения във връзка с конкурса - електронната страница на ДАА www.archives.government.bg. Списъците са публични до приключване на конкурсната процедура.